Aproximativ 70% dintre restaurantele din stațiunile montane riscă să falimenteze, iar peste 15.000 de angajați riscă să rămână fără locuri de muncă, din cauza sărăciei turiștilor, care își permit din ce în ce mai puțin să mănânce la un restaurant.

„Restaurantele de la munte sunt ameninţate cu falimentul din cauza sărăciei turiştilor. O masă la restaurant în staţiunile montane este din ce în ce mai scumpă, iar turiştii aleg să sară peste mese, să mănânce din pungă, din ce şi-au luat de acasă, sau să cumpere mâncare de la supermarket”, a declarat vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Dragoș Răducan, pentru Mediafax.

Potrivit președintelui FPTR, scumpirea alimentelor, creşterea tarifelor la utilităţi și introducerea unor noi taxe locale au dus la majorarea preţurilor în restaurante. Astfel, turiştii nu mai intră în restaurante decât în cazul în care au micul dejun inclus în preţul de cazare.

„Majoritatea restaurantelor din staţiuni sunt goale. Aceasta este explicaţia şi pentru numărul mare de supermarketuri care au apărut în staţiuni: lumea nu îşi mai permite să mănânce la restaurant. S-a ajuns ca în această toamnă peste 70% dintre restaurantele de la munte să fie în pericol de faliment, ceea ce poate duce la dispariţia a peste 15.000 de locuri de muncă”, a adăugat Dragoș Răducan.

Turismul a avut, în 2013, o contribuţie totală de 5,1% la Produsul Intern Brut. România se află, astfel, pe locul 154 în lume, din 184 de ţări, în urma Albaniei, Bulgariei, Ungariei, Cehiei şi Slovaciei, potrivit unui raport al Consiliului Mondial al Turismului.

 

   Citește și: Programul ”O săptămână la munte”: cazare cu 50% mai ieftină și gratuitate pentru copii

 

   Citește și: VIDEO. Cum se vedea turismul românesc din anii ’60, prin ochii britanicilor

 

   Citește și: A fost lansată o nouă platformă de cicloturism și MTB

 

Comments

comments

One Response

  1. Alfred

    Restaurantele de la munte sunt amenintate cu falimentul datorita serviciilor execrabile si mancarii pe masura. Poate ar fi cazul sa invete intai sa-si respecte clientii si pe urma sa se planga. Din partea mea sa dea faliment toate.

    Răspunde

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*