Românii sunt obișnuiți și folosesc frecvent plățile electronice, dar când fac cumpărături online cu plată ramburs, la livrare, opțiunea cea mai răspândită rămâne în continuare cash-ul. Mai exact, 6 din 10 preferă numerarul atunci când fac achiziții cu plată ramburs, deși au la dispoziție multiple opțiuni de plată electronică la livrare, precum plata cu cardul la curier, plata prin aplicația de curierat sau link de plată, arată un sondaj național realizat online de Cargus în rândul a peste 1.000 de respondenți din mediul urban. Doar un sfert folosesc plata cu cardul la livrare, prin POS, în timp ce metodele complet digitale sunt folosite de numai 12% dintre respondenți.

„Peste 75% dintre români spun că fac plăți cu cardul cel puțin de câteva ori pe săptămână, dacă nu chiar zilnic, iar la polul opus, doar 3% declară că nu folosesc aproape niciodată această metodă de plată. România se află într-o tranziție rapidă spre plăți digitale, însă numerarul rămâne o ancoră psihologică, oferind consumatorilor sentimentul de control l. Cardul domină în mediul online, iar plățile digitale la curier câștigă treptat teren. Pentru ca această schimbare să se accelereze, românii își doresc simplitate, siguranță și beneficii clare. Cargus investește constant pentru ca experiența de cumpărare și livrare să fie cât mai simplă și lipsită de griji, oferindu- le clienților predictibilitate, siguranță și flexibilitate”, spune Belgin Bactali, CEO Cargus.

La cumpărături online, 7 din 10 români plătesc cu cardul direct pe site-ul comerciantului, în timp ce numerarul este ales constant de doar 19%. Generațiile tinere conduc tranziția spre digital – 73% dintre cei din generația Millennials și 70% dintre Gen Z preferă plata online cu cardul, însă chiar și ei aleg uneori plata cash la livrare, văzută ca un refugiu de siguranță și control. Motivațiile care mențin plata cu numerarul la livrare țin mai mult de psihologie decât de tehnologie. Patru din zece români (42%) se tem de fraude online, iar peste o treime (37%) nu au încredere deplină în comercianți. Paradoxal, suspiciunea este chiar mai mare în rândul tinerilor: 52% dintre Gen Z spun că nu au încredere în magazinele online, iar 43% se tem de fraude. În plus, 38% dintre respondenți preferă să plătească doar după ce verifică produsul, iar un sfert aleg numerarul pentru libertatea de a refuza comanda fără complicații.

„Românii au făcut progrese semnificative în adoptarea plăților digitale – trei din patru folosesc cardul pentru cumpărături online, iar doi din trei plătesc cu cardul în magazine. Totuși, când fac cumpărături cu plată ramburs, mulți aleg încă numerarul – mai ales din obișnuință sau din dorința de a vedea produsul înainte de a plăti. Este un reflex firesc, care ține mai mult de încredere, de control, decât de lipsa opțiunilor de plată. La Visa, am investit peste 12 miliarde de dolari în ultimii cinci ani pentru a proteja tranzacțiile. Tehnologiile și soluțiile pe care le oferim, precum tokenizarea, autentificarea biometrică (Visa Payment Passkeys) sau Click to Pay, fac ca plata cu cardul să fie nu doar sigură, ci și convenabilă și rapidă. De exemplu, tokenizarea poate reduce frauda cu până la 60%, iar adoptarea soluției Click to Pay de către comercianți poate reduce rata de abandon a coșului și le poate crește veniturile cu până la 30%”, susține Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*