Agenția Metropolitană Brașov (AMB) a lansat, miercuri, Campania „Prietenii Muntelui Tâmpa”. Prin acest program se dorește informarea și implicarea publicului larg în renunțarea la anumite activități ale omului, care afectează aria protejată Muntele Tâmpa.

Cele mai mari probleme cu care se confruntă biodiversitatea sunt activitățile desfășurate de oameni. În primul rând, deși există spații special amenajate pentru realizarea grătarelor, au fost găsite multe vetre de foc sau urme de acces pe poteci.

În acest sens, sub mesajul „Fii prieten cu Muntele Tâmpa!”, inițiatorii campaniei transmit populației că trebuie să conștientizeze faptul că acțiuni pe care le desfășoară în aria protejată Muntele Tâmpa, precum grătarele în aer liber sau plimbările cu ATV-ul, afectează mult mediul înconjurător.

De asemenea, mijloacele de transport motorizate sunt în număr mare și amenință mediul înconjurător. Aria Naturală Protejată Muntele Tâmpa poate fi parcursă pe patru trasee montane marcate, dar acestea nu sunt întotdeauna respectate și sunt folosite și poteci nemarcate. Acest fapt duce la distrugerea covorului vegetal și a speciilor de plante rare, potrivit metropolabrasov.ro.

Nu trebuie uitate nici deșeurile, care sunt depozitate necorespunzător, pe suprafața sau la limita ariei.

Comportamentul populației, cea mai mare problemă

„Comportamentele neadecvate ale localnicilor şi turiştilor, în special în zona Dealul Melcilor periclitează specii de plante care alcătuiesc covorul vegetal al habitatelor traversate de căile de acces, iar fonic sunt deranjate speciile de faună”, a precizat Dragoș David, directorul general AMB, într-un comunicat de presă.

În acest sens, obiectivul principal al campaniei devine conștientizarea populației cu privire la cât de important este să păstrăm starea de conservare a biodiversității din ariile protejate. Se dorește implicarea în campanie a unui număr cât mai mare de voluntari din Brașov și împrejurimi și a autorităților locale pentru ca Aria Protejată Tâmpa să ajungă un loc natural curat și respectat de turiști și localnici.

Până în acest moment s-au alăturat campaniei Fundația Kronospan, Generali România – Agenția 2 Brașov, Comunitatea Alergătorilor Tâmpei, Inspectoratul Școlar Județean și instituții de învățământ, Jandarmeria Brașov și altele. Fundația Kronospan a decis să ajute derularea acestei campanii printr-un program numit „Campania 2%”. Prin această campanie, 2% din impozitul pe venit se va direcționa pentru Aria Protejată Muntele Tâmpa. Suma totală obținută din donații va fi dublată de către fundație.

 

Citește și: FOTO. Parcuri Naționale din România, în expoziția ”Ultimele grădini ale raiului din inima Europei”

Citește și: „Hai la înverzit”: Reîmpădurire în Munții Rarău

Citește și: Un nou proiect montan: Tunel pe sub Tâmpa

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*