CFR Călători a anunțat, joi, că a efectuat un test de parcurs cu un tren de probă pe ruta Bucureşti Nord – Braşov şi retur, pentru a determina care ar fi cel mai scurt timp în care pasagerii pot ajunge la munte. 

Răspunsul ar fi: 2 ore și 13 minute la dus, o oră și 58 de minute la întors.

”În cadrul probelor, pe distanţa Bucureşti Nord – Braşov, trenul a parcurs 2 ore şi 13 minute la dus (cu trei opriri), iar la întoarcere a parcurs 1 oră şi 58 de minute, fără opriri. Viteza maximă de circulaţie a fost de 140 km/h între Bucureşti şi Floreşti Prahova. Trenul a fost compus dintr-o locomotivă electrică şi cinci vagoane modernizate“, se arată într-un comunicat al CFR Călători.

În prezent, distanţa dintre Bucureşti Nord şi Braşov (166 de kilometri) este parcursă de majoritatea trenurilor, în medie, în două ore şi 40 de minute, iar trenurile IC 346, IC 347 parcurg această distanţă în două ore şi 30 de minute. Dacă planul CFR de reducere a duratei de parcurs va fi implementat, am putea scuti chiar și o oră pe drum.

Nu mergem cu 300 de km/h, dar ne străduim

Astfel, CFR a anunțat că, în perioada următoare, se vor mai realiza şi alte teste, iar în urma analizelor există posibilitatea implementării acestui proiect în traficul zilnic.

”Suntem conştienţi de faptul că pasagerii îşi doresc să ajungă într-un timp cât mai scurt la destinaţie. Ne dorim să dispunem de materialul rulant adecvat necesar şi de o infrastructură feroviară modernă. Şi chiar dacă nu ne putem compara cu ţări în care trenurile merg cu 300 km/h, până la realizarea investiţiilor necesare, CFR Călători îşi propune să îmbunătăţească şi să respecte timpii de parcurs pentru circulaţia în condiţii de siguranţă. Mulţumim pentru înţelegere tuturor celor care aleg trenurile noastre“, a declarat Adrian Vlaicu, directorul operaţional al CFR Călători.

CFR Călători vrea să reducă duratele de parcurs între Bucureşti şi Braşov, după ce, anul trecut, a reușit să ofere călătorilor o variantă mai rapidă de a ajuns la malul mării, pe ruta Bucureşti-Constanţa.

 Citește și: Trenurile zăpezii 2015: Bilete mai ieftine cu până la 56% spre munte

 

 Citește și: Primul tren electric fabricat în România va circula spre Valea Prahovei

 

 Citește și: Drumețiile montane: patru mari avantaje pentru sănătate

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*