V-ați hotărât să mergeți în vacanță la munte. Ați verificat starea vremii și vă pregătiți să contactați o agenție de turism și să vă cumpărați bilete. Cu toate că nu puneți prea mare preț pe acest ultim pas, ar trebui să o faceți de acum încolo.

În cazul în care nu vă alegeți atent agenția de turism care să se ocupe de vacanța voastră la munte, puteți ajunge să vă confruntați cu situații neplăcute, care să vă strice zilele de relaxare chiar dinainte de a pleca. Agențiile-fantomă au existat și există în continuare pe piața României și trebuie să vă feriți de ele. De obicei, acestea promit oferte tentante și dispar fără urmă după ce plătiți.

În 2011, au existat cele mai multe cazuri de înșelăciune din partea agențiilor de turism. Potrivit consultantului turistic Traian Bădulescu, în ultimii ani situația s-a mai ameliorat. Cu toate acestea, el oferă turiștilor câteva sfaturi de luat în considerare atunci când alegeți o agenție de turism.

„Pentru a evita astfel de situaţii sunt câteva reguli de aur pe care oricine vrea să contracteze un pachet turistic să le respecte. Prima ar fi o minimă documentare asupra agenţiei de la care cumpărăm. Dacă este licenţiată de Ministerul Turismului, dacă are vechime, cum se discută despre ea pe forumuri, ce vizibilitate are în mediul online”, conform jurnalul.ro.

Sfaturi pentru evitarea agențiilor de turism înșelătoare

  1. Verificaţi dacă agenţia de turism are licenţă emisă de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.
  2. Verificaţi dacă agenţia este membră a unei organizaţii profesionale. Organizația de profil din România este ANAT (Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism).
  3. Interesați-vă cu privire la vechimea pe piaţă a agenției.
  4. Verificaţi vizibilitatea agenţiei.
  5. Căutați numele agenției pe internet.
  6. Încercați să alegeți o agenţie care să fie un brand autohton cunoscut sau să reprezinte un brand internaţional ori o franciză a acestui brand.
  7. Vizitaţi sediul agenţiei.
  8. Citiţi cu atenţie contractul.
  9. Întrebați prietenii, cunoscuţii, dacă au auzit de acea agenţie.

Citește și: Cele zece porunci ale turismului montan

Citește și: VIDEO. Cum se vedea turismul românesc din anii ’60, prin ochii britanicilor

Citește și: „Scoala de mers pe munte”, un nou proiect montan

Comments

comments

One Response

  1. Gabriel

    O mare agentie tepara este Agentia de turism Sf Nicolae Bucuresti. Patroana acesteia, Ioghen Ioana, nu mai restituie turistilor sumele incasate pentru excursiile pe care nu le-a mai efectuat. Feriti-va de acesti tepari, care au facut dintr-o afacere de familie o afacere de tepuit romanii.

    Răspunde

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*