Primăria Brașov vrea să construiască un tunel, pe sub Tâmpa, care să lege cartierul Valea Cetății de Centrul Vechi. Momentan, proiectul se află în stadiul de prefezabilitate.

Reprezentanţii municipalităţii au în plan să investească în documentația acestui proiect, ca mai apoi să îl finanțeze pe fonduri europene, în ciclul bugetar 2014 – 2020. Singurul impediment pe care îl au autoritățile este faptul că muntele Tâmpa este o rezervație naturală din categoria siturilor Natura 2000. Din acest motiv, Primăria Brașov trebuie să dovedească faptul că lucrările pentru tunel nu vor afecta rezervația și obiectivele istorice din zonă, pentru ca proiectul să fie avizat de Ministerul Culturii.

Trei posibile variante

Autoritățile au la dispoziție trei variante de realizare a acestui tunel, potrivit Monitorul Expres.

În prima variantă, traseul va avea o lungime totală de 2.030 de metri. El va începe de la capătul Bulevardului Valea Cetății, va trece prin muntele Tâmpa în dreptul lacului de acumulare și se va încheia în Bastionul Țesătorilor, pe Aleea Brediceanu. În acest caz, tunelul va avea o dimensiune de 1.200 de metri, o înălțime de 5 metri în partea carosabilă și 2,5 metri deasupra trotuarelor. Traseul va fi format din două benzi a câte 3,5 metri, două benzi de urgență de 70 de centimetri și două trotuare.

Varianta a doua se aseamănă cu cea anterioară. Singura diferență este că ieșirea din tunel se va realiza în dreptul laturii dinspre Tâmpa a Bastionului Țesătorilor. Acest traseu are o serie de dezavantaje, cum ar fi faptul că drumul ar avea o înclinație foarte mare și s-ar interzice circulația cu o viteză mai mare de 25 de km/h. De asemenea, pentru construirea arterei, ar fi necesar să se pătrundă aproximativ 450 de metri în curtea Bastionului Țesătorilor, lucru greu de realizat deoarece Bastionul este unul dintre monumentele istorice categoria A.

Ultima variantă are un traseu diferit față de cele menționate anterior. Drumul va începe din capătul dinspre Răcădău al străzii Constantin Dobrogeanu – Gherea, după intersecţia cu bulevardul Muncii, bulevardul Valea Cetăţii şi strada Tâmpei. Cu o lungime de 920 de metri, tunelul s-ar termina în Centru Vechi, în spatele magazinului Star.

Reprezentanții primăriei sunt de părere că prima variantă ar fi cea mai bună soluție pentru construirea tunelului, din mai multe motive. În primul rând, în capătul din Valea Cetății, spațiul este de ajuns pentru organizarea șantierului, iar terenul aparține municipiului. În al doilea rând, mutarea rețelelor de utilități s-ar putea realiza fără mari dificultăți.

Documentația proiectului

Purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea, a declarat că documentația pentru construirea tunelului pe sub Tâmpa cuprinde un studio de trafic, un studio topografic la posibilele capete ale traseului, un studiu geotehnic de detaliu, dar și verificări asupra sistemului de scurgere a apelor pe versanți. Totodată, vor fi examinate zgomotul şi vibraţiile din timpul lucrărilor, sistemul de ventilaţie în tunel și vor fi amenajate în tunel nișe de alarmă, sistem de iluminat și camere de control la capete.

Citește și: Proiect futurist în Brașov: Cel mai mare domeniu schiabil din România

Citește și: Care sunt cele mai lungi pârtii de schi omologate, în județul Brașov

Citește și: Un traseu și un popas  din Masivul Postăvaru vor fi reamenajate

Comments

comments

One Response

  1. Val. A. A.

    Un proiect absolut inutil. Traficul nu justifica asa ceva, nici acum si nici in viitor. Ce sens are sa mergi pana la Iepure, ca sa iesi la Poarta Schei,unde traficul va creste exagerat !! Deci, cheltui o gramada de bani ca sa creezi blocaje de trafic in Centrul Vechi, atata timp cat pe Calea Bucuresti si Iuliu Maniu plus varianta Dobrogeanu Gherea se circula lejer.
    Mai distrugi si o bucata de Centru Vechi, distrugi si zona La Iepure.
    Este un proiect aberant si un act de distrugere a muntelui Tampa pe un versant si a Centrului Vechi pe celalalt.

    Răspunde

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*