Chinezii intenționează să construiască o cale ferată spre Nepal, plan care ar putea însemna realizarea unui tunel feroviar pe sub Everest. Proiectul ar urma să fie definitivat în 2020.

Presa chineză a relatat că ideea acestei linii de calea ferată a fost abordată în decembrie 2014, în cursul unei vizite a ministrului chinez de externe, Wang Yi, la Kathmandu. Mai mult, se pare că extinderea liniei Qinghai-Tibet, din care va face parte și tronsonul care va trece pe sub Everest, a fost ”la solicitarea Nepalului”.

”Calea ferată va trece, cel mai probabil, pe sub Everest, astfel că muncitorii vor trebui să sape niște tunele foarte lungi”, a spus expertul în construcții Wang Mengshu, pentru ziarul China Daily.

Planul liniei de calea ferată. Foto: Daily Mail

Planul liniei de calea ferată. Foto: Daily Mail

Mengshu a adăugat că terenul din Himalaya și altitudinea vor fi alte două provocări, astfel că orice linie care se va construi spre Kathmandu va avea o restricționare de viteză. În acest sens, viteza maximă cu care se va putea circula pe noile linii va fi de 120 de km/h, conform The Telegraph.

Calea ferată, amenințare pentru mediu

Publicația belgiană 7sur7.be a notat că proiectul de cale ferată pe sub Everest ar putea avea un impact puternic asupra mediului înconjurător. Argumentul pe care se susține afirmația belgienilor este Barajul celor Trei Defileuri, din provincia chineză Hubei. Acesta este cel mai mare baraj hidroelectric din lume, iar construcția sa a necesitat inundarea a 600 de kilometri pătrați de terenuri agricole și păduri, precum și strămutarea a 1.8 milioane de oameni, schimbări cu efecte considerabile asupra faunei și florei.

 

Citește și: Everestul ar putea deveni un focar de infecție

Citește și: Viață și moarte: 10 povești cutremurătoare de pe Everest

Citește și: Autoritățile din Nepal schimbă regulile. Pe unde vor urca alpiniștii pe Everest

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*