Backtracker a inventat radarul pentru biciclete, prin care dorește să le ofere cicliștilor mai multă siguranță pe șosele.

Radarul Backtracker este compus dintr-un stop și un dispozitiv care se montează pe ghidon. În stop este încorporat un radar care detectează obiectele aflate în mișcare la mai puțin de 140 de metri distanță, precum și viteza cu care se apropie de biciclist.

Semnalul este transmis către dispozitivul montat pe ghidon, sub ochii ciclistului, iar acesta va fi atenționat cu privire la prezența unui automobil aflat în mișcare în spatele lui și la viteza cu care acesta se apropie.

Bateria rezistă timp de 8 ore, iar viteza maximă a vehiculului din spate pe care Backtracker o poate detecta este de 160 km/h. Prin urmare, ”nebunii de pe șosele”, adică cei care reprezintă cele mai mari pericole pentru bicicliști din cauza vitezei excesive, nu vor putea fi semnalizați corespunzător de dispozitiv.

Greutatea celor două părți componente este destul de mare și i-ar putea fugări din magazine pe cei care își doresc o bicicletă cât mai ușoară. Stopul cântărește 80 de grame, iar unitatea de pe ghidon, 50 de grame.

Filmulețul de mai jos ne arată cum funcționează Backtracker pe șosele, în afara orașului. Nu știm, însă, cât de amețitor ar putea să lumineze dispozitivul-față pe șoselele din oraș, unde traficul este intens, însă tindem să credem că utilitatea sa în marile orașe este inexistentă. În plus, pe un traseu propriu-zis de MTB, Backtracker este la fel de inutil ca o umbrelă de soare, montată pe ghidon.

 

1a   Citește și: Bicicleta fără furcă, inventată și fabricată de japonezi

 

1b   Citește și: A fost inventat cel mai solid sistem antifurt pentru biciclete

 

1c   Citește și: Cardul Biciclistului: un card de reduceri pe care îl reîncarci pedalând

 

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*