Șoseaua Trans-Semenic fost recent reabilitată, iar traficul rutier a fost deschis oficial.

Drumul judetean DJ 582 Valiug – Slatina Timiș, care strabate muntele Semenic, are o lungime de aproximativ 40 de km, a costat 121 milioane de euro și a fost realizată de Consiliul Județean Caraș Severin din fonduri europene, în baza Programului Operațional Regional.

Reabilitarea drumului a durat cinci ani, însă, deși inaugurarea a avut loc abia la începutul lunii decembrie, șoferii au circulat pe Trans-Semenic încă din timpul verii, conform publicației Express de Banat.

„Este o investitie de 121 milioane de lei, a Consiliului Judetean, din fonduri europene, pe Programul Operational Regional. Lucrarile au fost finalizate. Este vorba de 36 de kilometri de carosabil reabilitat, de 32 de kilometri de parapet metalic greu si foarte greu, de circa 240 de podete noi, de 66 de podete decolmatate. Lucrarea a inceput tarziu, din varii motive, insa a fost finalizata la termen, iar din acest punct de vedere constructorul si-a facut datoria. A fost un efort important, o lucrare grea. Dupa cum se stie, au existat portiuni de drum unde nu mai exista sosea”, a declarat presedintele Consiliului Judetean Caras-Severin, Sorin Frunzaverde, citat de Express de Banat.

Directorul general al firmei constructoare, Victor Marinescu, a declarat că portanța drumului nu permite un trafic deosebit de greu și că va trebui rezolvată problema autoutilitarelor care transportă lemn.

Trans Semenicul se alătură, astfel, celorlaltedrumuri montane modernizate în ultimii ani, precum Transalpina, Transbucegiul sau Transrarăul.

Foto: Express de Banat
6 articol(e) « 1 de 6 »

 

   Citește și: VIDEO. Cum arată, de sus, Transrarăul, unul dintre cele mai frumoase drumuri din România

 

   Citește și: Un punct de belvedere și două parcări, amenajate în munții Rarău

 

   Citește și: Autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov: finanțare europeană de 1 miliard de euro

 

   Citește și: Investiție amplă. Ce s-a întâmplat în Carpați în ultimul mileniu

 

   Citește și: Care erau “cele mai frumoase drumuri din țară” la începutul secolului XX

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*