Perioada Sărbătorilor pare propice pentru tot felul de „deal-”uri și ne-au sărit în ochi tot felul de anunțuri de vânzare a unor piese de echipament de munte second hand.

Unele anunțuri ne-au făcut cu ochiul, în timp ce la altele am spus, la prima vedere, „meh”. Și n-a ținut, întotdeauna, de produsul în sine, cât de modul de prezentare.

Prin urmare, dacă vrei, spre exemplu, să cumperi așa ceva și vrei să scapi de una sau mai multe piese de echipament pentru a face rost de bani, avem câteva sfaturi pentru tine, pornite de la întrebarea „ce-am fi vrut noi să vedem într-un anunț ca să dau click și, evenual, să sun omul ca să cumpăr produsul?”.

Fii realist când ceri un preț

Indiferent cât de mult apreciezi tu ce vinzi, un obiect își pierde cel puțin 30% din valoare după ce a ieșit pe ușa magazinului. Dacă ai dat 1.000 de lei pe jachetă și vrei să mi-o vinzi cu 800, nu o voi cumpăra. Pentru 200 de lei, raportat la 1.000, îmi voi rezerva bucuria de a purta ceva nou.

Vezi și tu ce mai vinde lumea și cu cât

Există multe grupuri de Facebook unde oamenii scot la vânzare tot felul de piese de echipament. Aruncă un ochi și acolo, ca să nu te trezești c-ai fi putut lua mai mulți bani pe obiectul pe care l-ai vândut tu sau că nu te sună nimeni, că ești un excentric care cere dublu pe ceva ce nu valorează, nici pe departe, atât de mult.

Alege mai bine momentul

Degeaba îmi ceri un preț mare pe schiurile tale second hand în aprilie. Poate aș da banii ăia în noiembrie sau decembrie. Dacă le vinzi în aprilie, când n-am nevoie de ele, mai coboară prețul. Zic.

Curăță echipamentul

Nu o să cumpăr niciodată o pereche de bocanci care apar murdari în poze. Mai ales că nu-mi voi da seama dacă au defecte, la cât noroi s-a adunat pe ei. Nu uita că, chiar dacă oamenii cumpără lucruri la mâna a doua, ei vor, totuși, să cumpere lucruri OK, care arată OK.

Apropo de fotografii…

Fă niște fotografii drăguțe acelor piese de echipament pe care vrei să le vinzi. Iar dacă vrei să vinzi o jachetă, pune-o pe tine, înainte de a o fotografia. Cu cât imaginile arată mai bine, cu atât vei primi mai multe telefoane. Prima impresie nu se uită niciodată, iar fotografiile de pe un site de vânzări reprezintă exact această primă impresie.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*