Dacă ești, deja, o persoană activă și vrei să scapi de câteva kilograme pe care le consideri în plus, atunci ai două variante la dispoziție: să faci mai mult sport sau să mănânci mai puțin.

Dacă alegi prima variantă, află că ai la dispoziție o serie întreagă de activități care te-ar putea ajuta să dai jos acele kilograme pe care le consideri deranjante sau inutile.

În plus, iarna bate la ușă, așa că te sfătuim să dai schiurile cu ceară, să-ți lustruiești echipamentul și să pui niște bani deoparte. Distracția va ține cel puțin până în luna martie!

Odată cu primele ninsori, putem visa la un weekend pe pârtie. Persoanele care nu se ascund iarna în bârlog și aleg să schieze ard cel puțin 270 de calorii la fiecare jumătate de oră, cu mici variații în funcție de greutate și de agresivitatea stilului. În plus, sportul practicat la temperaturi scăzute ajută la întărirea sistemului imunitar, conform howstuffworks.com.

Drumețiile la munte pot fi practicate indiferent de anotimp. O astfel de drumeție, pe un traseu cu o diferență moderată de nivel și cu un rucsac cu o greutate cuprinsă între 5 și 10 kg în spinare, poate ajuta organismul să ardă, în 60 de minute, între 443 (la o greutate a corpului de 58 de kg) și 700 de calorii (la o greutate a corpului de 93 de kg). Dacă rucsacul are o greutate de peste 19 kg, poți arde între 531 și 838 de calorii.

O plimbare pe teren accidentat nu este nici ea de ignorat. Pe lângă îmbunătățirea condiției fizice, o oră de hiking te va ajuta să arzi între 354 și 558 de calorii, dacă ai o greutate cuprinsă între 58 și 93 de kg.

Escalada este și mai soliciantă pentru organism. O sesiune de o oră de cățărare te ajută să arzi între 649 (la o greutate a corpului de 58 de kg) și 1.024 de calorii (la o greutate a corpului de 93 de kg). Coborârea în rapel este, și ea, destul de solicitantă. Dacă ai face asta timp de o oră, ai arde între 472 și 745 de calorii, conform site-ului nutristrategy.com.

Dacă alegi, însă, cea de-a doua variantă, asigură-te că te alimentezi corect și că ceea ce consumi îți oferă, pe lângă inevitabilele (și necesarele) calorii, și alte substanțe care îți mențin tonusul psihic și cel muscular la un nivel optim de funcționare.

Iar dacă vă întrebați cum va fi vremea la munte până pe 30 noiembrie, găsiți AICI câteva detalii.

 

   Citește și: Programul ”O săptămână la munte”: cazare cu 50% mai ieftină și gratuitate pentru copii

 

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*