Iubitorii de mountain biking se vor putea bucura, în curând, pe plaiurile românești, de un bike park cu trasee amenajate conform standardelor internaționale.

Iar aceasta pentru că proiectul Bike Park Postăvarul are șanse mari să se concretizeze. Echipa de proiect a organizat o serie de acțiuni care au atras finanțări, parteneriate și sponsorizări. De asemenea, documentele necesare pentru obținerea tuturor autorizațiilor și avizelor au fost depuse la Primăria Brașov, potrivit newsbv.ro.

”Orice practicant de mountainbiking din România va spune «Dacă vrei să te dai cu bike-ul, trebuie să mergi în Austria la Schladming și Leogang, sau în Franța la Chamonix…». Dorim să schimbăm acest lucru! Este cel puțin nefiresc că într-o stațiune precum Poiana Brașov, care devine din ce în ce mai pregătită pentru sporturile de iarnă și care atrage foarte mulți turiști în sezonul rece, să nu existe variante pentru sporturi de vară, iar turiștii să nu se bucure de potențialul său și în sezonul cald. Dorim să realizăm în Poiana Brașov un Bike Park cu toate facilitățile, să oferim publicului trasee la standarde de cupă mondială, să organizăm competiții pe aceste trasee, astfel încât într-un termen de la 3 la 5 ani Brașovul să devină un adevărat «loc de dat» în Europa şi să punem România pe harta bike park-urilor de renume”, a spus inițiatorul proiectului, Dan Pohrib, potrivit platformei Țara lui Andrei.

Traseele bike park-ului

Potrivit proiectului, se va construi unui bike park format din trasee amenajate la standarde de cupă mondială. Aceste trasee au fost stabilite după ce experți în domeniu au efectuat mai multe deplasări pe teren, pentru ca realizarea pistelor să nu afecteze mediul înconjurător și pentru ca toate lucrările să se desfășoare în cadrul legal.

“Cu Bike Park Postăvarul dorim să aducem mountain biking-ul la el acasă”, a mai spus  Dan Pohrib.

Totodată, se dorește ca pe viitor Bike Park Postăvarul să găzduiască numeroase competiții internaționale. În acest sens, după finalizarea construcțiilor, toate traseele vor fi omologate de UCI (Uniunea Ciclistă Internațională).

Pentru îndeplinirea acestui obiectiv, se vor realiza două trasee specializate: unul de ”downhill”, de dificultate ridicată și unul de ”freeride”, de dificultate medie, pentru a satisface toți practicanții acestui sport, indiferent de nivelul de pregătire.

Proba de ”downhill” presupune coborârea cu bicicleta, pe un traseu specializat în cel mai scurt timp, așadar traseul respectiv va urmări liniile reliefului și va conține elemente speciale care trebuie construite (”kikere”, contrapante, elemente din lemn, trecători și altele).

Traseul de ”freeride” va fi mai lent, fără dificultăți tehnice deosebite, mai larg decât cel de ”downhill”, fără elemente naturale periculoase. Acest traseu poate fi parcurs cu ușurință și de către amatori.

Citește și: TOP. Invenții care au revoluționat lumea sporturilor montane

Citește și: MTB vs. BMX vs. Fixed Gear vs. Cursieră. Care bicicletă este mai rapidă în pantă?

Citește și: A apărut prima hartă de cicloturism și MTB din România

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*