Autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov ar putea fi propusă spre finanţare Comisiei Europene, pentru a atrage resurse financiare alocate din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR).

Acest lucru s-ar putea întâmpla în situaţia în care nu se va putea încheia contractul de parteneriat cu asocierea firmelor Vinci-Strabag-Aktor, conform romanialibera.ro.

Cele trei companii au fosmat un joint-venture și au câștigat, în urmă cu un an, procedura de concesiune, însă nu au reușit să aducă și finanțarea de 1,8 miliarde de euro necesară.

“Piaţa financiară din România nu este pregătită să aducă 1,8 miliarde euro pentru sectorul Comarnic-Braşov, ca să poată fi realizat în parteneriat public-privat. Norocul nostru este că proiectul se găseşte pe reţeaua TEN-T comprehensive (reţeaua extinsă trans-europeană). Spun «noroc» deoarece atunci când s-a iniţiat parteneriatul nu s-a avut în vedere această posibilitate”, a declarat director al autorităţii de management pentru fondurile alocate sectorului Transporturi, Marcel Boloş.

Proiectul ar putea beneficia de o finanţare de 85% din valoarea eligibilă, cifrată la 1,1 miliarde euro. Restul banilor ar putea veni de la bugetul de stat. Din fondurile UE se vor putea plăti şi exproprieri pentru terenul necesar, în limita a 10% din valoarea eligibilă, conform sursei citate.

Tot ce se ştie în prezent este că părţile sunt înţepenite în negocieri interminabile. Încheierea discuţiilor cu Vinci-Strabag şi Aktor fără demararea concesiunii ar reprezenta un al treilea eşec în această privinţă. Primul a fost în 2005, când guvernul Alianţei DA a reziliat mai multe înţelegeri semnate de echipa lui Adrian Năstase, invocând lipsa de transparenţă la semnarea înţelegerilor. Al doilea eşec a avut loc în 2010, când firma franceză Vinci nu a reuşit să închidă financiar proiectul fără o modificare radicală a condiţiilor cuprinse în oferta depusă. Ministerul Transporturilor a refuzat modificările solicitate, iar precontractul a fost reziliat.

 

   Citește și: VIDEO. Cum arată, de sus, Transrarăul, unul dintre cele mai frumoase drumuri din România

 

   Citește și: Intrarea în Parcul Natural Bucegi, taxată

 

   Citește și: Investiție amplă. Ce s-a întâmplat în Carpați în ultimul mileniu

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*